rahashakori

روانشناسی تخصصی در زمینه های مختلف

rahashakori

روانشناسی تخصصی در زمینه های مختلف

راهکارهای پیشگیری از اختلاف بین همسران


بین اکثر زوج ها اختلاف و جر و بحث وجود دارد و بسیاری از زوجین غیر عمد و از روی ناآگاهی امکان دارد باعث رنجش همسر خود شوند . به همین دلیل زوجین می توانند با انجام راهکارهای جلوگیری از بحث و نزاع زندگی آرام و شیرینی را برای خود ایجاد کنند .

به نقل از سایت مشاوره خانواده فیلیا ، برخی از روش های پیشگیری از اختلاف بین زوجین شامل تحمل ، ابراز احساسات ، انتخاب زمان مناسب برای درخواست خود ، اختصاص زمانی برای صحبت در طول روز ، دادن پاداش و تقویت طرف مقابل ، بررسی نیازهای برآورد نشده همسر ، نشان دادن صمیمیت به همسر جلوی  فرزندان و خویشاوندان است در واقع اگر زوجین از این روش ها استفاده کنند کمتر با همدیگر دعوا و مشاجره می کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :





درغگویی در دوران کودکی


تمایل به تکذیب حقیقت و دروغگویی موضوعی است که کودک به طور مستقیم یا غیر مستقیم با آن آشنا می شود . در دو سالگی کودکان خیال و واقعیت را از هم تشخیص نمی دهند و به دلیل عدم توانایی در پی بردن به حقیقت ممکن است دروغ بگویند . به عبارتی دروغگویی کودکان در 2 سالگی به دلیل وجود خزانه لغات کم و عدم تشخیص خیال و واقعیت است.

به استناد سایت روانشناسی کودک فیلیا ، در 4 سالگی دروغ گفتن کودکان اغلب به این دلیل است که آنها تصورات خیالی خود را به صورت واقعی بیان می کنند و کودک تصورات و افکار خلاقانه خود را به گونه ای بیان می کند گویی که در واقعیت اتفاق افتاده است . 


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/360/دروغگویی-در-کودکان.html



اختلالات تجزیه ای



افراد مبتلا به اختلالات تجزیه ای معمولاً مشکل در هشیاری ، هیجان  ( خشم ، شادی ، ناراحتی و ... ) ، حافظه ،  شخصیت ،  ادراک و بسیاری دیگر از جنبه های فردی دارند . در کل این افراد سردرگم هستند

به نقل از سایت آسیب شناسی روانی فیلیا ، انواع اختلالات تجزیه ای شامل اختلال هویت تجزیه ای یا شخصیت چندگانه ، یادزدودگی تجزیه ای ، اختلال مسخ شخصیت ، اختلال مسخ واقعیت و اختلال تجزیه ای مشخص دیگر است . علائم انواع اختلالات تجزیه ای بسته به نوع اختلال بسیار متفاوت است . شیوع اختلال هویت تجزیه ای و یادزدودگی در مردان بیشتر از زنان است ولی در مسخ شخصیت و مسخ واقعیت شیوع مردان و زنان برابر است .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :







چرا کودکان دروغ می گویند ؟


دروغ گفتن کودکان مشکلی نگران کننده است که اغلب والدین با آن درگیر هستند و دوست ندارند فرزندشان به آنها دروغ بگوید . کودکان ابتدا برای فرار از تنبیه شدن دروغ می گویند ، هر وقت که به نظرشان ممکن است تنبیه شوند ممکن است دروغ می گویند تا تنبیه نشوند . تنبیه اولین عامل دروغ گفتن کودکان است . 

به استناد سایت روانشناسی کودک فیلیا ، دلایل دروغ گفتن کودکان شامل موارد زیر می باشد : 

ترس از تنبیه شدن

تقلید کردن 

برخورد والدین به دروغ گفتن 

حفظ دوستی 

در نظر گرفتن مصلحت 

لو ندادن 

حسادت و رقابت

خودنمایی

 

برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/362/دلایل-دروغگویی-در-کودکان.html


 

رسش جنسی در دختران


 

نوجوانی یکی از مهم ترین و پرارزش ترین دوران زندگی دختران محسوب می شود هم چنین  نوجوانی ، مرحله‌گذار رشد فیزیکی و روانی انسان است که میان کودکی و جوانی روی می‌دهد .

به نقل از سایت روان شناسی نوجوان فیلیا ، تغییرات هورمونی در هنگام نوجوانی در دختران افزایش هورمون استروژن است که باعث رشد پستان ها ، رحم ، و واژن می شود  ، بدن خصوصیات زنانه به خود بگیرد . ترتیب رشد جنسی ، ترتیب رشد بلوغ جنسی در دختران با رشد پستان و جهش قد آغاز می شود و در نهایت رشد موی زهار تکمیل می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :