rahashakori

روانشناسی تخصصی در زمینه های مختلف

rahashakori

روانشناسی تخصصی در زمینه های مختلف

تمایل جنسی در مردان و زنان


میل جنسی یکی از غریزه های ذاتی انسان است ، و مانند هر غریزه دیگر باید به شیوه مناسب آن را ارضا کرد . تمایل جنسی می تواند لذتبخش باشد و باعث خوشحالی و نشاط فرد شود . به عبارت دیگر میل جنسی منبع شدیدترین لذت انسان و منبع بیشترین اضطراب او است .

به نقل از سایت مشاوره جنسی فیلیا ، میل ﺟﻨﺴﯽ یعنی ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﺮای داﺷﺘﻦ ﯾﺎ ﻧﺪاﺷﺘﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ اﺳﺖ . در زنان میل جنسی ﺑﯿﺸﺘﺮ وابسته به احساس درونی زن ، تخیلات و خیال پردازی های او در مورد داستان های رمانتیک و عاشقانه است . و در مردان میل جنسی با دیدن و محرک های بینایی شروع می شود . اختلال میل جنسی در مردان شامل میل جنسی کم کار و در زنان ، اختلال میل جنسی در زن است .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/305/میل-جنسی-در-مردان-و-زنان.html


دلیل به وجود آمدن صرع و میزان آن


دلایل بیماری صرع شامل موارد زیر می باشد :

  1.  ژنتیک و ارث : جهش ژن باعث ایجاد اختلال در دریچه های ورود پتاسیم  وسدیم می شود .
  2.  ضربه به مغز
  3.  تولد زودرس و نارس
  4.  تب
  5.  نرسیدن اکسیژن به نوزاد هنگام تولد
  6.  سکته مغزی و تومور مغزی

به بیان سایت مشاوره روانشناسی فیلیا ، برای شیوع صرع آمارهای متفاوتی گزارش شده است ولی با توجه به منبع مورد استفاده ، شیوع این بیماری در جوامع مختلف حدود 1 % می باشد و از این میان به طور میانگین 60 % صرع منتشر و 40 % صرع موضعی گزارش شده است

 

برای مطالعه متن کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/325/علت-و-میزان-شیوع-صرع.html

 

 

 


چرخه عمل جنسی مرد و زن


مراحل سیکل پاسخ  جنسی ، شامل یک سری تغییرات جسمی و احساسی است که در صورت ایجاد یک رابطه جنسی و خودارضایی به وجود می آید . اگر افراد آگاهی کامل از  بدن خود  در هر مرحله از چرخه بدانند  می تواند رابطه خود را بهتر کنند  و اگر مشکل جنسی دارند می توانند علت آن را بیابند و درمان کنند .

به نقل از سایت مشاوره جنسی فیلیا ، سیکل عمل جنسی در مرد و زن شامل 4 مرحله است . به عبارت دیگر 4 مرحله پاسخ جنسی در مرد و زن شامل : میل جنسی ، تحریک جنسی ، ارگاسم و فرونشینی است . هر کدام از این 4 مرحله در صورتی که خوب عمل نکند باعث مشکلی خاصی در فرد می شود مثلاً اگر تحریک جنسی در مرد خوب صورت نگیر مرد مبتلا به اختلال نعوظی می شود یا اگر زنان خوب تحریک نشوند باعث مقاربت دردناک در آن ها می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/304/مراحل-چرخه-پاسخ-جنسی.html


صرع کوچک


صرع کوچک یکی از انواع صرع است که بیشتر در کودکان سنین دبستان دیده می شود و با اینکه کودک تشنج نمی کند ولی عواقب زیادی برای کودک دارد .

به استناد سایت مشاوره روانشناسی تلفنی فیلیا ، فراموشی که به غیبت معروف است مشخصه و نشانه اصلی صرع کوچک می باشد . در صرع کوچک کودک ناگهان در حالتی که هست باقی می ماند و حرکتش به کل متوقف می شود و ممکن است حرکات ساده را تند تند مثل چشک زدن ، شانه بالا ناداختن و انداختن قاشق از خود نشان بدهد . صرع کوچک چون در سنین دبستان و هم چنین به دفعات زیاد اتفاق می افتد ممکن است مشکلاتی را برای یادگیری کودک ایجاد کند .


برای مطالعه متن کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/322/علائم-صرع-کوچک-و-تاثیرات-آن-بر-کودک.html

 

 

 


انواع مشکلات جنسی


مسائل جنسی از عوامل اصلی طلاق در ایران است . یکی از مسائل جنسی بحث کژکاری های جنسی است . در کژکارهای جنسی فرد نمی تواند پاسخ جنسی مناسبی را ارائه دهد یا نمی تواند از تجربه جنسی لذت ببرد . برای تشخیص انواع کژکاری های جنسی فرد باید حداقل 6 ماه علائم مشکل جنسی را داشته باشد . انواع کژکاری های جنسی شامل اختلال تأخیر انزال ، اختلال نعوظی ، اختلال ارگاسمی در زن ، اختلال علاقه یا برانگیختگی جنسی در زن ، اختلال درد یا دخول تناسلی لگنی ، اختلال میل جنسی کم کار در مرد ، انزال زودرس ، کژکاری جنسی ناشی از مواد و دارو است

به نقل از سایت مشاوره جنسی فیلیا ، شیوع انواع کژکاری های جنسی بسته به نوع مشکل فرد و سن او هم چنین جنسیت او بسیار متفاوت است . در ضمن علائم انواع کژکاری های جنسی بسته به مشکل فرد با یکدیگر تفاوت دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/301/انواع-کژکاری-های-جنسی.html