rahashakori

روانشناسی تخصصی در زمینه های مختلف

rahashakori

روانشناسی تخصصی در زمینه های مختلف

دلایل خیانت زنان به مردان


در دنیا تعداد مردانی که به زنان خود خیانت می کنند بیشتر است ولی در حال حاضر آمار خیانت زنان به مردان نیز در حال بالا رفتن است و با توجه به مسایلی که در حال رخ دادن است ضرورت پرداختن به علل خیانت زنان بیشتر احساس می شود . 

به گفته مشاوره روانشناسی تلفنی فیلیا دلایل خیانت شامل موارد زیر می باشد : 

وجود تفاوت و ناسازگاری در جنبه های شخصیتی زن و مرد

برآورده نشدن نیازهای جنسی در یک رابطه

برآورده نشدن نیازهای عاطفی در یک رابطه

مشکلات و فشار مالی



www.heyvafamily.com/web/articles/view/210/علل-خیانت-زنان-به-مردان.html

زمان شروع غذای مکمل در نوزادان


غذای کمکی نوزاد باید از 6 ماهگی شروع شود و دیر و زود شروع کردن آن می تواند مضر و آسیب زا باشد . پس از 6 ماهگی باید این غذاها همراه با شیر مادر به نوزاد داده شوند و نباید به طور کامل جایگزین شیر مادر شوند زیرا نوزاد در این سن بسیار حساس است و حتی ممکن است این سن شروع سوء تغذیه نوزاد باشد .

به گفته سایت روانشناسی کودک فیلیا در مورد شروع غذای کمکی باید به چهار  نکته اساسی توجه داشت که عبارتند از :

غذای تکمیلی باید به موقع شروع شود ، کافی و متنوع باشد ، سالم و ایمن باشد ، با توجه به علائم گرسنگی به نوزاد داده شود .




www.heyvafamily.com/web/articles/view/261/زمان-شروع-غذای-کمکی-نوزاد.html

تشویق کودکان با انجام فعالیت


پاداش فعالیتی به کودکان همانند پاداش عاطفی و پاداش کلامی باعث ارتباط بهتر والدین و کودک می شود و این پاداش باید مطابق علاقه کودک باشد و برای کودک خوشایند باشد . مثلاً انجام دادن یک بازی ( مانند ماشین بازی ، عروسک بازی ) ، دو چرخه سواری و ... که کودک به آن علاقه دارد .

به نقل از سایت مهارت های فرزند پروری فیلیا ، پاداش فعالیتی یکی دیگر از انواع پاداش به کودکان است . پاداش‌ فعالیتی به کودکان یعنی انجام فعالیت هایی که برای کودک لذت بخش است . از ویژگی های تشویق فعالیتی به کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد : تشویق فعالیتی  باید برای کودک لذت بخش و مطلوب باشد ، و او را خوشحال کند هم چنین متناسب با سن کودک باشد ، هم چنین از این تشویق نباید به منظور تربیت کودک به کار برد .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :




اعتیاد به فضای مجازی


برای برقرای ارتباط از فضای مجازی استفاده می شود . فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار فواید زیادی که دارند مضرات و آسیب هایی نیز دارند یکی از این آسیب ها مسئله اعتیاد به اینترنت است . از خطرات اعتیاد به شبکه های اجتماعی می توان طلاق ، دزدی ، گوشه گیری ،  مواجهه با محتوای نامناسب ( پورنوگرافی ، آسیب به خود )  و ... اشاره کرد .

به نقل از سایت مشاوره اعتیاد فیلیا ، اعتیاد به اینترنت یعنی استفاده زیاد از اینترنت برای کارهای غیر ضروری هر روز به مدت  8 ساعت تا 10 ساعت یا بیشتر . و فرد حداقل یک سال است که این روند صرف وقت در فضای مجازی را دارد .  تفاوت استفاده عادی از فضای مجازی با اعتیاد به آن این است که اعتیاد به فضای مجازی فقط به ساعت هایی که فرد در اینترنت به سر می برد  مربوط نیست ؛ اعتیاد به اینترنت در واقع به میزان زمانی که فرد صرف فعالیت های غیرضروری در فضای مجازی می کند بستگی دارد  که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :




www.heyvafamily.com/web/articles/view/215/اعتیاد-به-اینترنت.html

چرا بعضی نوزادان شیر نمی خورند ؟


بعضی نوزادان از اول تولد شیر نمی خورند و اصطلاحا سینه نمی گیرند که در این صورت توسط پزشک معاینه شده و سپس شیر خوردن را یاد می گیرند ولی برخی از نوزادان با اینکه شیر خوردن را شروع کرده اند به یک باره از شیر خوردن متوقف می شوند . در ادامه علت شیر نخوردن نوزادان را بررسی می کنیم :

شر نخوردن ممکن است به دلیل عدم مهارت نوزاد در سینه گرفتن باشد که عموما در هفته های اول دیده می شود . دردهای کولیک نیز یکی از علل شایع شیر نخوردن نوزادان است . رفلکس معده ، گو درد ، هوای گرم و ... نیز از بقیه عواملی هستند که در شیر نخوردن نوزادان تاثیر دارد.

به بیان سایت راهنمایی و مشاوره فیلیا گاهی دلایلی نیز وجود دارند که به مادر بر می گردند که عبارتند از : استفاده مادر از عطر و  مواد آرایشی ، مصرف برخی غذا ها و داروها که باعث تغییر طعم شیر می شوند ، کم شدن تولید شیر و ...


برای مطالعه متن کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید :




www.heyvafamily.com/web/articles/view/259/علت-شیر-نخوردن-نوزاد.html