rahashakori

روانشناسی تخصصی در زمینه های مختلف

rahashakori

روانشناسی تخصصی در زمینه های مختلف

تمرین برای دلبسته شدن به همسر


به استناد سایت مشاوره خانواده فیلیا ، دومین رمز ازدواج موفق وجود حس دلبستگی و تمجید بین زوجین است . در این تمرین تاریخچه و فلسفه ازدواج را آموزش می دهیم که با انجام آن با همسرتان می توانید حس دلبستگی بین خود و همسرتان را افزایش دهید و پیوند زناشویی محکم تری داشته باشید . 

تاریخچه ازدواج شما : 

هدف این سوالات راهنمایی شما برای یادآوری انگیزه و منظور اولیه شما از پیوند زناشویی مشترک است . 

  1. ابتدا راجب این موضوع بحث کنید که چگونه آشنا شدید و به هم رسیدید . آیا نکته برجسته ای در وجود همسر آینده خود دیده بودید ؟ اولین تاثیر متقابل شما روی هم چگونه بوده است ؟ 
  2. مشخص ترین چیزی که در قرار ملاقات اول شما وجود داشت چسیت ؟ قبل ازدواج چه مدت با هم آشنا بودید ؟ از آن دوران چه چیزی به یاد می آورید ؟ لحظه های اوج و فرود آن ایام چگونه بود و چه کارهای مشترکی با هم انجام می دادید ؟ 
  3. چگونه تصمیم گرفتید ازدواج کنید ؟ از بین این همه آدم در دنیا چه چیزی باعث شد این شخص به خصوص را در دنیا به عنوان زن یا شوهر انتخاب کنید ؟ آیا این تصمیم گیری راحت بود؟ آیا عاشق بودید ؟
  4. آیا عروسی خود را به یاد دارید ؟ خاطرات خود از آن مراسم را برای همه بازگو کنید ، آیا به ماه عسل رفتید ؟ سعی کنید جزئیات آن را به خاطر بیاورید و مطرح کنید 
  5. مواردی از اولین سال زندگی مشترک خود را به یاد بیاورید ، آیا مواردی برای وفق دادن خودتان وجود داشت ؟ 
  6. ... ( بقیه سوالات در مقاله اصلی ) 
فلسفه شما درباره ازدواج :
  1. در این مورد که چرا برخی ازدواج ها موفق و برخی بی نتیجه اند گفت و گو کنید و به مثال هایی از آشنایانتان اشاره کنید . تفاوت این ازدواج ها چیست ؟ ازدواج خود را با موارد بیان شده مقایسه کنید . 
  2. اینک در مورد ازدواج والدین خود و تشابه یا تفاوت آنها با ازدواج خود بحث کنید .
  3. یک نمودار از تاریخچه ازدواج خود تهیه و نقاط اوج و فرود را روی آن مشخص کنید تا روند تغیر در روابط خود در طول سال های گذشته را بررسی کنید . 

برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/303/تاریخچه-و-فلسفه-ازدواج.html

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.